22.01.2015

Mobilna plaćanja 2015 – 10 stvari na koje treba obratiti pažnju


Proteklu godinu obeležila su brojna događanja u svetu mobilnog plaćanja, Apple i Apple Pay je izdao dva nova modela na Američom tržištu što nagoveštava još noviteta tokom 2015. godine. Ove godine očekuju se značajne promene i puno marketinškog promovisanja u sferi mobilnih plaćanja od strane banaka i globalnih sistema plaćanja.

Stvari na koje treba obratiti pažnju tokom 2015. godine:

Beskontaktne kartice će predvoditi mobilna plaćanja - Brz prelaz na EMV na Američkom tržištu (glavni rok je oktobar 2015) i mandatorno uvođenje roll-out beskontaktnih kartica u nove države, otvoriće put za rešenja mobilnih plaćanja koristeći globalne sisteme plaćanja i NFC.

Veliko komercijalno širenje – Pokreću se programi poput CurrentC (SAD) , Zapp (Velika Britanija) i Alibaba mobilna plaćanja (Kina).

Veliko komercijalno širenje (globalno?) - Apple i Square rade na tome i videćemo pokretanje regionalnih/državnih šema u više zemalja . Sledeća destinacija Apple Pay-a će biti Velika Britanija.

Dodavanje opcije plaćanja postojećim aplikacijama – Opcija mobilnog plaćanja će biti dodata kao sastavni deo popularnih aplikacija.

Brža plaćanja - Direktni račun servisa mobilnog plaćanja sa transferom novca u realnom vremenu će privći pažnju u narednom periodu. Primer je veoma uspešan Švedski servis Swish i dolazeći Britanski servis Zapp.

Tokenizacija - Nakon svih narušavanja bezbednosti i ukradenih kartica, videćemo korišćenje tokena umesto brojeva kartica u mnogim novim programima plaćanja . Tokeni će se takođe koristiti kao ključevi za mobilni pristup, poklon kartice, vaučeri ...

NFC – NFC će biti poželjan metod plaćanja na POS terminalima. BLE metod će se takođe koristiti, ali uglavnom za marketing trgovaca i videćemo prvo veće komercijalno propagiranje BLE metode (koja se danas uglavnom koristi u pilot verziji).

Otisak prsta kao ID - Videćemo još modela mobilnih telefona sa Apple Touch ID rešenjima , kako za Android tako i za Windows modele.

Promena interchange provizija - Kao i kod prepaid načina gde potrošač plaća više a trgovac manje , isti "skriveni trošak " će se primeniti i kod mobilnog plaćanja, mobilnog transfera novca i mobilnih bankarskih proizvoda.
 

Izvor: Meawallet